info@fixdroid.nl | 0627410875

FAQ






  • Wat zijn de risico’s?

De zogenaamde bootloader van een toestel moet nogal eens geunlockt worden voor softwarematige reparaties. Dit brengt een risico met zich mee, als dit namelijk fout gaat kan het zijn dat het toestel onbruikbaar wordt. Wij kunnen per geval aangeven wat de risico’s zijn.

  • Vervalt mijn fabrieksgarantie?

Niet per definitie. Voor de meeste softwarematige reparaties moeten gevoelige delen van een toestel worden aangepast. Een fabrikant mag de garantie alleen laten vervallen als deze kan aantonen dat een beschadiging op deze wijze door de gebruiker is veroorzaakt. Een voorbeeld is het overclocken (sneller maken) van de processor, als deze hierdoor kapot gaat vervalt het recht op vervanging binnen de garantie. Voor meer informatie, zie dit artikel.

  • Hoelang duurt mijn reparatie?

Vaak zijn reparaties dezelfde dag nog klaar, anders kunt u het toestel vaak de dag erna op komen halen. Wij streven ernaar het toestel binnen drie dagen gereed te hebben.

  • Repareren jullie ook schermen en andere onderdelen?

Wij gespecialiseerd in software reparaties en vervangen onderdelen alleen in overleg.

  • Repareren jullie ook Apple toestellen?

Wij zijn gespecialiseerd in Android en repareren/jailbreaken Apple toestellen alleen in overleg.

  • Doen jullie ook online hulp?

Hulp via e-mail, WhatsApp en skype is mogelijk maar levert zelden wat op. Voor online hulp wordt altijd het eerste uur in rekening gebracht.

  • Wat is het verschil tussen Link2SD en App2SD?

Link2SD verplaatst de app met alle toebehoren naar de SD kaart waardoor meer intern geheugen overblijft. App2SD verplaatst alleen de applicaties zonder toebehoren naar de SD kaart. Als de leessnelheid van de sd kaart langzamer is dan die van het interne geheugen levert dit qua snelheid een voordeel op en vice versa. Dat is het meest praktische verschil en voor oude SD kaarten wordt App2SD dan ook zeker aangeraden.